Autor Tema: Seguiment mes de JUNY 2014  (Llegit 49237 cops)

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #390 el: De Juny 24, 2014, 22:29:27 p. m. »
Posta de sol d'avui


Aquesta quan encara quedava una horeta


IMG_2190 por MeteoNaturaMallorca, en Flickr


Aquesta ja a nes final


DSC_0674 por MeteoNaturaMallorca, en Flickr



I aquí una Inestabilitat de Kelvin-Helmholtz que no he pogut fotografiar millor...


Inestabilidad de Kelvin-Helmholtz Felanitx 24-06-2014 por MeteoNaturaMallorca, en Flickr
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #391 el: De Juny 24, 2014, 22:33:14 p. m. »
Si funciona com la web d'AEMET, el que apareix en aquest mapa són llamps, no descàrregues. M'explic, un llamp pot estar conformat per una o més descàrregues, i en aquest mapa es comptabilitzen únicament es llamps.

Gracias por la aclaración  ;)

Si, hay rayos que descargan varias veces (parece que parpadean) cuando no se logra compensar la diferencia de potencial de un tirón, sobretodo con los nube-tierra... bueno no se si con descarga también se entiende la de retorno, ¿como mínimo hay dos descargas por cada rayo no?, la de ida y la de vuelta aunque el ojo humano solo sea capaz de detectar una.

Por cierto, ¿los rayos tierra-nube también los detecta?  ::)
« Darrera modificació: De Juny 24, 2014, 22:35:10 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #392 el: De Juny 25, 2014, 11:13:03 a. m. »
Que día más guapo: buena visibilidad, viento de poniente que a ratos es de SW, marejadilla

Mínima de 21,2 grados, humedad en 67% y presión en 1011 mb

Intervalos de stratocumulus  :D


Nubes y claros 25/6/14 por MeteoMallorca, en Flickr
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #393 el: De Juny 25, 2014, 12:32:44 p. m. »
Temperatura de luxe a les 12:30h d'un 25 de juny i amb el cel ben clar! 23.6ºC i un 70%. Com octubre!!

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #394 el: De Juny 25, 2014, 12:50:16 p. m. »
És de veure lo que ha estat capaç de fer aquest embossament d'aire fred per no afectar-nos de ple. Amb lo mal de fer que és que en aquestes alçades un embossament Atlàntic entri dins sa Mediterrània, i es guapo va, i avui mos passarà pes sud.

De totes maneres és un luxe estar a 25 de juny amb aquestes temperatures. Ja li hem robat 4 dies a s'estiu  ;D

Sa gent de per Porreres sa queixa d'herba per foravila. Aquests 80mm amb un mes que mos ha fet, i temperatures que ja són elevades, fan que s'herba vagi desfeta. I si entre avui i demà mos cau un altre ruixat encara anirà a pitjor això (per demà migdia tenc esperances)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #395 el: De Juny 25, 2014, 13:07:34 p. m. »
Cap al sudest veig una linea de virgues que ja fa 1h o més que hi es...

el cel estava ple de cumulets ara està blau i els niguls han desaparescut pràcticament

llum intensa
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #396 el: De Juny 25, 2014, 13:56:18 p. m. »
llum intensa

Como pocas veces! totalmente tropical, menudo paraíso!!  :o

La visibilidad es excepcional y vaya tonalidades de azul turquesa tiene el mar
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #397 el: De Juny 25, 2014, 17:24:01 p. m. »
Si funciona com la web d'AEMET, el que apareix en aquest mapa són llamps, no descàrregues. M'explic, un llamp pot estar conformat per una o més descàrregues, i en aquest mapa es comptabilitzen únicament es llamps.

Gracias por la aclaración  ;)

Si, hay rayos que descargan varias veces (parece que parpadean) cuando no se logra compensar la diferencia de potencial de un tirón, sobretodo con los nube-tierra... bueno no se si con descarga también se entiende la de retorno, ¿como mínimo hay dos descargas por cada rayo no?, la de ida y la de vuelta aunque el ojo humano solo sea capaz de detectar una.

Por cierto, ¿los rayos tierra-nube también los detecta?  ::)
Siempre he entendido que los tierra-nube los detecta, ya que la única diferenciación que se hace habitualmente es nube-tierra y nube-nube.

cuando hablo de "n" descargas por rayo no me refiero a la de retorno, me refiero al conjunto completo.

Lo que todavía no he conseguido aclarar es como lo hacen para distinguir entre rayos positivos y negativos. (a nivel de detector me refiero, no a nivel de base de datos ni a nivel conceptual)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #398 el: De Juny 25, 2014, 18:43:48 p. m. »
creixen niguls en es NNE de sa meva posició. Fa un poc hi havia un congestus.

Anit no me vendria de nou que des de Mallorca es pogues veure qualque llamp, probablament d'algun nucli damunt la mar, però crec que hi ha certes possibilitats. De pluja damunt Mallorca ja ho veig més magre
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #399 el: De Juny 25, 2014, 20:18:48 p. m. »
Si funciona com la web d'AEMET, el que apareix en aquest mapa són llamps, no descàrregues. M'explic, un llamp pot estar conformat per una o més descàrregues, i en aquest mapa es comptabilitzen únicament es llamps.

Gracias por la aclaración  ;)

Si, hay rayos que descargan varias veces (parece que parpadean) cuando no se logra compensar la diferencia de potencial de un tirón, sobretodo con los nube-tierra... bueno no se si con descarga también se entiende la de retorno, ¿como mínimo hay dos descargas por cada rayo no?, la de ida y la de vuelta aunque el ojo humano solo sea capaz de detectar una.

Por cierto, ¿los rayos tierra-nube también los detecta?  ::)
Siempre he entendido que los tierra-nube los detecta, ya que la única diferenciación que se hace habitualmente es nube-tierra y nube-nube.

cuando hablo de "n" descargas por rayo no me refiero a la de retorno, me refiero al conjunto completo.

Lo que todavía no he conseguido aclarar es como lo hacen para distinguir entre rayos positivos y negativos. (a nivel de detector me refiero, no a nivel de base de datos ni a nivel conceptual)
Imagino que por la intensidad de las descargas, los positivos son el doble que los negativos, por lo que el sistema de detección creo que mide la intensidad de las ondas de baja frecuencia que emiten las descargas y sabría si es positivo o negativo.Los rayos nube-nube emiten en frecuencias muy altas, y se pueden detectar con una precisión que suele ir del 5% al 30% en algunos detectores, en los de la AEMET desconozco si es así también...

No si te he aclarado algo o ya lo sabías ... ::) :P
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #400 el: De Juny 25, 2014, 20:23:22 p. m. »
Aumento claro de la inestabilidad por el acercamiento de esa pequeña bolsa, por el mar están desfilando algunos Congestus y a mucha distancia veo buenos torreones emergiendo del horizonte, a ver si vemos algun relámpago esta noche  ::)
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #401 el: De Juny 25, 2014, 20:35:12 p. m. »
Desarrollo explosivo de los cumulos, ya deben tener un par de Km de altura y en cuestión de poco minutos, están a bastante distancia en alta mar

EDITO: Aparecen pixeles amarillos en el radar en el canal de Ibiza, incluso veo la cortina de lluvia desde aquí y eso que debe estar a unos 50-60Km de distancia el núcleo  :o
« Darrera modificació: De Juny 25, 2014, 21:12:57 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #402 el: De Juny 25, 2014, 21:57:20 p. m. »
Si funciona com la web d'AEMET, el que apareix en aquest mapa són llamps, no descàrregues. M'explic, un llamp pot estar conformat per una o més descàrregues, i en aquest mapa es comptabilitzen únicament es llamps.

Gracias por la aclaración  ;)

Si, hay rayos que descargan varias veces (parece que parpadean) cuando no se logra compensar la diferencia de potencial de un tirón, sobretodo con los nube-tierra... bueno no se si con descarga también se entiende la de retorno, ¿como mínimo hay dos descargas por cada rayo no?, la de ida y la de vuelta aunque el ojo humano solo sea capaz de detectar una.

Por cierto, ¿los rayos tierra-nube también los detecta?  ::)
Siempre he entendido que los tierra-nube los detecta, ya que la única diferenciación que se hace habitualmente es nube-tierra y nube-nube.

cuando hablo de "n" descargas por rayo no me refiero a la de retorno, me refiero al conjunto completo.

Lo que todavía no he conseguido aclarar es como lo hacen para distinguir entre rayos positivos y negativos. (a nivel de detector me refiero, no a nivel de base de datos ni a nivel conceptual)
Imagino que por la intensidad de las descargas, los positivos son el doble que los negativos, por lo que el sistema de detección creo que mide la intensidad de las ondas de baja frecuencia que emiten las descargas y sabría si es positivo o negativo.Los rayos nube-nube emiten en frecuencias muy altas, y se pueden detectar con una precisión que suele ir del 5% al 30% en algunos detectores, en los de la AEMET desconozco si es así también...

No si te he aclarado algo o ya lo sabías ... ::) :P
que s'intensitat mitjana des llamps positius sigui el doble que sa des negatius no significa que això sigui així de manera individual. Dins una tempesta en concret hi pot haver llamps negatius més intensos que sa majoria de llamps positius. De fet, es sistema és capaç d'estimar una intensitat per a cada descàrrega, i pes llamps positius li posa un signe +, i pes negatius, un signe -.  Lo que a jo m'agradaria saber és com putes sap es sistema si ha de posar un + o un -, però això supos que ja es cosa de física de camps electromagnètics.

AEMET ha optat per no emprar es seu sistema per detectar llamps nigul-nigul. Tampoc se si es seus detectors ho permeten. En canvi, Servei Meteorològic de Catalunya sí que els detecta.



Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Frabairod

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 164
    • Veure Perfil
tmp subject
« Respondre #403 el: De Juny 25, 2014, 22:03:59 p. m. »
tmp message

Desconnectat Frabairod

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 164
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JUNY 2014
« Respondre #404 el: De Juny 25, 2014, 22:04:49 p. m. »
Aquí os dejo una foto como se ve desde Palma, la lluvia que cae en el canal de Ibiza



PD: Foto desde el móvil.

Enviado desde mi GT-I9505 mediante Tapatalk