Autor Tema: Seguiment mes d'Octubre de 2011  (Llegit 49833 cops)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Seguiment mes d'Octubre de 2011
« el: De Setembre 30, 2011, 23:27:19 p. m. »
Amics i amigues, arriba el mes més interessant del nostre calendari.
Bones caçes a tothom!
« Darrera modificació: D’octubre 27, 2011, 11:05:43 a. m. per metar »

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #1 el: D’octubre 01, 2011, 00:11:39 a. m. »
Esperem tenir més sort aquest mes ::), es Setembre molt magre :-\

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #2 el: D’octubre 01, 2011, 01:35:30 a. m. »
Per jo lo màxim és i serà novembre, però be. Sort!

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #3 el: D’octubre 01, 2011, 08:03:37 a. m. »
Mólt bones fotos Quique i Xalocada. Es veu perfectament la tempesta. ;)
Octubre comportet !!!


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #5 el: D’octubre 01, 2011, 11:07:33 a. m. »
sembla que pel sud de Mallorca hi passa una tempesta, que deu estar afectant la zona de Cabrera, però no fa cara d'haver de tocar Mallorca.

si aquesta tempesta passa per sa costa sud-oest de Mallorca podria reforçar s'entrada de s'embat (degut en es microfront en ratxa que pugui dur associat) i afavorir així alguna convergència important. És només una hipòtesi, bé, és un desig  ;D ;D

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com



Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #8 el: D’octubre 01, 2011, 11:57:08 a. m. »
El cacao que hi ha al sud de Mallorca sembla anar de ple cap a Eivissa.
I enmig del no res, entre les Balears i Sardenya també creixen coses...

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #9 el: D’octubre 01, 2011, 12:23:41 p. m. »
Independentment, els cúmuls comencen a crèixer arreu per l'interior de Mallorca, sense massa desenvolupament encara, però n'hi ha per tot, la qual cosa no sé si és bo o dolent pels nostres interessos!  :-\

Sembla que hi ha més moviment que ahir a la mateixa hora. A veure si s'acaba formant alguna cosa digna!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #10 el: D’octubre 01, 2011, 12:57:15 p. m. »
Independentment, els cúmuls comencen a crèixer arreu per l'interior de Mallorca, sense massa desenvolupament encara, però n'hi ha per tot, la qual cosa no sé si és bo o dolent pels nostres interessos!  :-\

Com a mínim vol dir que les ganes hi són i que la humitat és alta a capes baixes. Si no fos perquè a 700 hPa hi ha un tap sec digne d'un assecador de sardines, això seria un festival de Cb. És qüestio de veure com evoluciona tot.  :-\

El que més me fastidia és mirar els mapes per aquesta setmana o la setmana que ve. M'acaba de pegar l'ànima als peus. Vaja ratxa que duim  :-X

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #11 el: D’octubre 01, 2011, 13:04:18 p. m. »
Independentment, els cúmuls comencen a crèixer arreu per l'interior de Mallorca, sense massa desenvolupament encara, però n'hi ha per tot, la qual cosa no sé si és bo o dolent pels nostres interessos!  :-\

Com a mínim vol dir que les ganes hi són i que la humitat és alta a capes baixes. Si no fos perquè a 700 hPa hi ha un tap sec digne d'un assecador de sardines, això seria un festival de Cb. És qüestio de veure com evoluciona tot.  :-\

El que més me fastidia és mirar els mapes per aquesta setmana o la setmana que ve. M'acaba de pegar l'ànima als peus. Vaja ratxa que duim  :-X
Tant es WRF com es MM5 veuen un increment d'HR a 500hpa per avui horabaixa. WRF el marca a partir de ja, i MM5 per més tard, i més poc important.

Ara, a 700hpa  ::) ::)

A jo el que no m'agrada de la convecció generalitzada es que l'energia s'ha de repartir amb una superfície més gran, i això pot contribuir a què el tap sec sigui més mal de rompre...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #12 el: D’octubre 01, 2011, 13:06:06 p. m. »
Independentment, els cúmuls comencen a crèixer arreu per l'interior de Mallorca, sense massa desenvolupament encara, però n'hi ha per tot, la qual cosa no sé si és bo o dolent pels nostres interessos!  :-\

Com a mínim vol dir que les ganes hi són i que la humitat és alta a capes baixes. Si no fos perquè a 700 hPa hi ha un tap sec digne d'un assecador de sardines, això seria un festival de Cb. És qüestio de veure com evoluciona tot.  :-\

El que més me fastidia és mirar els mapes per aquesta setmana o la setmana que ve. M'acaba de pegar l'ànima als peus. Vaja ratxa que duim  :-X
+1. Estic desesperadet jo ja  :-X Mal compensi amb una nevada històrica per desembre, seria de justícia...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre de 2011
« Respondre #13 el: D’octubre 01, 2011, 13:11:08 p. m. »
Independentment, els cúmuls comencen a crèixer arreu per l'interior de Mallorca, sense massa desenvolupament encara, però n'hi ha per tot, la qual cosa no sé si és bo o dolent pels nostres interessos!  :-\

Com a mínim vol dir que les ganes hi són i que la humitat és alta a capes baixes. Si no fos perquè a 700 hPa hi ha un tap sec digne d'un assecador de sardines, això seria un festival de Cb. És qüestio de veure com evoluciona tot.  :-\

El que més me fastidia és mirar els mapes per aquesta setmana o la setmana que ve. M'acaba de pegar l'ànima als peus. Vaja ratxa que duim  :-X
Tant es WRF com es MM5 veuen un increment d'HR a 500hpa per avui horabaixa. WRF el marca a partir de ja, i MM5 per més tard, i més poc important.

Ara, a 700hpa  ::) ::)

A jo el que no m'agrada de la convecció generalitzada es que l'energia s'ha de repartir amb una superfície més gran, i això pot contribuir a què el tap sec sigui més mal de rompre...

Sí, és més mal de rompre en el meu punt de vista, ja ho deia ahir vespre comentant coses de la tempesta d'ahir (que ja se que ningú se mira però hi són  ;D )  
Ara, m'agrada això de la humitat que dius a 500 hPa.  ;D Un cop el sol no encalenteix tant o l'embat pot focalitzar l'energia en un punt, que pot fer que sí es pugui rompre aquest tap a 700. Llavors sí que seria positiu que entràs humitat a 5oo perquè tan sols seria qüestió de foradar una capa  ::)