Autor Tema: Seguiment especial 27-28 d'abril  (Llegit 19473 cops)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #30 el: D’abril 27, 2013, 12:09:25 p. m. »
El GFS mete 50mm para Palma y registros de 40mm para el resto de Mallorca

Desde luego va a seguir lloviendo pero ya me han dado demasiadas puñaladas los modelos, no me lo creo!

El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #31 el: D’abril 27, 2013, 12:11:44 p. m. »
ara domes fan gotas

7 mm

121 anuals, començam a maquillar es desastre que due

qui sap si d´aqui al juny durem superavit !!!


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #33 el: D’abril 27, 2013, 12:36:39 p. m. »
Hi ha dos aspectes amb es que hem de tenir precaució

1.- Això de demà pinta fantàstic en es models de precipitació, però en es models de concentració de pols torna a fer un poc de por. Sa "castanya" nocturna prevista per diumenge-dilluns vendria carregada de poalades de terra, i quan dic poalades me referesc a què sa quantitat prevista de precipitació de pols fa autèntica feredat (sa sort que tenim és que sa concentració màxima la donen damunt la mar en es llevant de Mallorca). Dic això perque es model que consult de pols en suspensió preveu sa caiguda de fins a 6g de terra per m2

Ja sabem que en aquestes circumstàncies es models de precipitació no solen afinar gaire amb ses quantitats. Això provocat per un vent a capes mitjanes de migjorn.

2.- Es Jet Stream circularà per damunt es nostre caparrot. Tendrem ciçalla de vents entre capes baixes i capes mitjanes, aire fred, una micona de difluència a 300hPa. Tot això, amb sa possible intrusió d'alguna capa seca a capes mitjanes pot fer que sa cosa sa posi realment guapa, i que haguem de tenir precaució.

A hores d'ara, sóc partidari d'una precipitació molt intensa entorn a La Safor i una altra àrea de pluja molt intensa passant pes llevant de Mallorca. Se que és arriscat anar en contra de lo que veim pintat en es models, però és la meva opinió, que com sabeu, no em costarà gens rectificar si les evidències em lleven la paraula

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #34 el: D’abril 27, 2013, 12:40:22 p. m. »
Gracies com sempre Twin.

Ara torna a brusquetjar un poquet per palma
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #35 el: D’abril 27, 2013, 12:44:44 p. m. »
Hi ha dos aspectes amb es que hem de tenir precaució

1.- Això de demà pinta fantàstic en es models de precipitació, però en es models de concentració de pols torna a fer un poc de por. Sa "castanya" nocturna prevista per diumenge-dilluns vendria carregada de poalades de terra, i quan dic poalades me referesc a què sa quantitat prevista de precipitació de pols fa autèntica feredat (sa sort que tenim és que sa concentració màxima la donen damunt la mar en es llevant de Mallorca). Dic això perque es model que consult de pols en suspensió preveu sa caiguda de fins a 6g de terra per m2

Ja sabem que en aquestes circumstàncies es models de precipitació no solen afinar gaire amb ses quantitats. Això provocat per un vent a capes mitjanes de migjorn.

2.- Es Jet Stream circularà per damunt es nostre caparrot. Tendrem ciçalla de vents entre capes baixes i capes mitjanes, aire fred, una micona de difluència a 300hPa. Tot això, amb sa possible intrusió d'alguna capa seca a capes mitjanes pot fer que sa cosa sa posi realment guapa, i que haguem de tenir precaució.

A hores d'ara, sóc partidari d'una precipitació molt intensa entorn a La Safor i una altra àrea de pluja molt intensa passant pes llevant de Mallorca. Se que és arriscat anar en contra de lo que veim pintat en es models, però és la meva opinió, que com sabeu, no em costarà gens rectificar si les evidències em lleven la paraula
Twin crec que vas per bon camí, si ha ha pols en suspenció crec que podem descontar un 70% de precipitacío que detecten els models :-\
« Darrera modificació: D’abril 27, 2013, 12:47:32 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #36 el: D’abril 27, 2013, 12:51:06 p. m. »
Viendo el Hirlam parece que mañana va a ser un dia de lluvias continuadas (las que van sumando litros y litros)

ahora vuelve a llover... que contento estoy!!  ;D da gusto ver llover sobre mojado



El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #37 el: D’abril 27, 2013, 13:05:38 p. m. »
sa pluja que cau es abundant pero fina, tornam a tenir una visibilitat molt reduida, base de niguls casi enterra, de ca meva apenas veig es bosc de Bellver i ni Genova tot es boira

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #38 el: D’abril 27, 2013, 13:21:41 p. m. »
Las imatges del meteosat damunt la peninsula ara son per guardar

es veu perfectamente com baixa el aire fred amb forma d´arc i com aquest en tocar la mediterranea. entre l´humitat i calentor del aigua es condensa amb niguls

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #39 el: D’abril 27, 2013, 13:24:10 p. m. »
Aigada!! fa 4 o 5 minuts amb una intensitat mai vista avui ejje sumam!
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #40 el: D’abril 27, 2013, 13:29:03 p. m. »
Hi ha dos aspectes amb es que hem de tenir precaució

1.- Això de demà pinta fantàstic en es models de precipitació, però en es models de concentració de pols torna a fer un poc de por. Sa "castanya" nocturna prevista per diumenge-dilluns vendria carregada de poalades de terra, i quan dic poalades me referesc a què sa quantitat prevista de precipitació de pols fa autèntica feredat (sa sort que tenim és que sa concentració màxima la donen damunt la mar en es llevant de Mallorca). Dic això perque es model que consult de pols en suspensió preveu sa caiguda de fins a 6g de terra per m2

Ja sabem que en aquestes circumstàncies es models de precipitació no solen afinar gaire amb ses quantitats. Això provocat per un vent a capes mitjanes de migjorn.

2.- Es Jet Stream circularà per damunt es nostre caparrot. Tendrem ciçalla de vents entre capes baixes i capes mitjanes, aire fred, una micona de difluència a 300hPa. Tot això, amb sa possible intrusió d'alguna capa seca a capes mitjanes pot fer que sa cosa sa posi realment guapa, i que haguem de tenir precaució.

A hores d'ara, sóc partidari d'una precipitació molt intensa entorn a La Safor i una altra àrea de pluja molt intensa passant pes llevant de Mallorca. Se que és arriscat anar en contra de lo que veim pintat en es models, però és la meva opinió, que com sabeu, no em costarà gens rectificar si les evidències em lleven la paraula

Gràcies per l'anàlisi, jo normalment sóc dels que se deixa dur pels mapes de precipitació i clar, després passa el que passa, que venen les decepcions. Aquí a Marratxí continua ploguent i a més ho fa amb una mica d'intensitat ara, fa un dia un preciós, no entenc perque sa gent no li veu s'encant als caps de setmana passats per aigua!

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #41 el: D’abril 27, 2013, 13:31:56 p. m. »
It's raining cats and dogs, diu la davis, 4.8mm i 25mm/h de rate.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #42 el: D’abril 27, 2013, 13:36:21 p. m. »
It's raining cats and dogs, diu la davis, 4.8mm i 25mm/h de rate.
Que guapo es aixó Marçal quant surt, no ja no men record des darrer dia que va sortir a sa meva ;D

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #43 el: D’abril 27, 2013, 13:43:05 p. m. »
It's raining cats and dogs, diu la davis, 4.8mm i 25mm/h de rate.
Que guapo es aixó Marçal quant surt, no ja no men record des darrer dia que va sortir a sa meva ;D
Gràcies. Si que es guapo.
Aquí feia 6 mesos que no ho veia. Els niguls son tan baixos que pareix que es puguin tocar amb sa mà. Ara ha afluixat

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial 27-28 d'abril
« Respondre #44 el: D’abril 27, 2013, 13:50:21 p. m. »
Vaya chaparrón!!  :o he acabado empapado y eso que llevaba un gran paraguas
« Darrera modificació: D’abril 27, 2013, 13:55:38 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424